Seafarer - Andrzej Szklarski

Organizacja rejsów morskich i szkoleń specjalistycznych dla żeglarzy

 Tromso - Nordkapp - Tromso
27 czerwca do 07 lipca 2020

100 godzin na jachcie o długości powyżej 20 m
100 godzin na pływach

WOLNE MIEJSCA
100 godzin żeglugi na jachcie powyżej 20 m możliwe, ale nie gwarantowane. Wszystko zależy od pogody

Rejs turystyczno - stażowy, na który zapraszam wszystkich, ale przede wszystkim tych, którzy chcą nie tylko pożeglować, ale tez coś zobaczyć i zwiedzić. Dla chętnych nie zabraknie możliwości poszerzenia swojej wiedzy w zakresie obsługi urządzeń nawigacyjnych.

Poniżej nieco więcej szczegółów.

INFORMACJA O REJSIE

Gedania, to duży, wygodny i dobrze wyposażony szkuner sztakslowy, który został zbudowany z myślą o dalekich wyprawach. Dzięki temu jest to wręcz idealny jacht żeglugi w rejonie, który Wam proponuję.
Nasz rejs jest rejsem turystyczno stażowym. Mam nadzieję, a właściwie pewność, że w czasie jego trwania zdobędziemy staż powyżej 100 godzin na jachcie o długości powyżej 20 m i staż powyżej 100 godzin na wodach pływowych. W praktyce tylko wyjątkowo zła pogoda może te plany pokrzyżować.
Okrętujemy w Tromso, mieście, które nazywane jest Wrotami Arktyki. Stąd wyruszali na swoje wyprawy między innymi: Roald Amundsen, Umberto Nobile i Fridtjof Nansen i inni. W mieście znajduje się niewielkie ale bardzo ciekawe muzeum polarnictwa (Polarmuseet) oraz polarne akwarium Polaria. Jest tutaj również najdalej na północ położony McDonald i Burger King.  W mieście znajduje się tez klasztor polski żeński klasztor Karmelitanek Bosych.
Miłośnicy militariów, również znajdą coś interesującego dla siebie. W poblizu Tromso w listopadzie 1944 roku został zatopiony niemiecki pancernik Tirpitz, a w nieodległym Tromsø Forsvarsmuseum można obejrzeć eksponaty wydobyte z okrętu.
Z Tromso, jeżeli się uda to jednym "skokiem", popłyniemy w kierunku Przylądka Północnego czyli słynnego Nordkapp, który błędnie uznanwany jest za najdalej na pólnoc wysuniętym punktem Europy. Tak naprawdę najdalej na północ wysuniety jest znajdujący się na tej samej wyspie przylądek Knivskjellodden, ale ponieważ, nie prowadzi do niego żadna droga i nie jest urokliwy, to jest rzadko jest odwiedzany. My zobaczymy oba przylądki od strony morza, a po zacumowaniu w jakiejś nieodległej przystani, chętni będą mogli udać się tam drogą lądową.
Trawersując Nordkapp prawą burtą przecinamy granicę pomiędzy Morzem Norweskim i Morzem Barentsa. Tak więc grzechem byłoby tej granicy nie przekroczyć i my to zrobimy. Dokąd popłyniemy? Gdzie zacumujemy? No cóż, to juz daleka norweska północ. Ostatnie dże miasto jakie tam się znajduje to Tromso, z którego wyruszyliśmy. Na północ i północny wschód od Tromso, na jeden kilometr kwadratowy statystycznie wypada dwoje ludzi i sto reniferów. Nie ma się więc co spodziewać duzych miast czy osiedli. Przeciwnie czekają nas małe, przystanie i osady. Ale czeka na nas również dzika przyroda, przepiękne krajobrazy, cisza, spokój i świeże powietrze.
Jedyna większa miejscowość jaka tam się znajduje to Honningsvåg, licząca nieco ponad 2000 mieszkańców wioska, doszczętnie zniszczona podczas wojny przez niemiecki Wehrmacht. Wieś znajduje się dokładnie w połowie drogi pomiędzy Oslo a biegunem północnym. Jest tam również niewielkie muzeum. Honningsvåg, to najprawdopodobniej najdalej na wschód wysunięty punkt, do którego dotrzemy, Stamtąd zaczniemy wracać do Tromso. Postaram się płynąć fiordami. Jeżeli czas pozwoli, to być może zboczymy nieco z drogi i wpłyniemy do Altafjord i zacumujemy w miasteczku Alta. To prawdziwa metropolia. Mieszka tam aż 17 tyś. ludzi. To doskonałe miejsce na uzupełnienie prowiantu.
Do Tromso powinniśmy dotrzeć najpóźniej w przeddzień wyokrętowania tzn. 6 lipca. Tak aby w spokoju i bez pośpiechu przeprowadzić klar jachtu i w dniu 7 lipca, przekazać go kolejnej załodze.

Oczywiście powyzszy opis to jedynie plan i propozycja rejsu. A z planami jak to z planami, bywa róznie, Wszystko moze zostać zweryfikowane przez pogodę i inne uwarunkowania, na które nie mamy wpływu. Mam jednak nadzieję, ze podobnie jak w rejsach poprzedniach wszystkie załozenia rejsu zostaną zrealizowane.

KOSZT REJSU

Opłata kojowa - 1 980.00 PLN płatne w dwóch ratach na konto Seafarer - Andrzej Szklarski,
Składka na kasę jachtową: 1 200.00 NOK - składka zbierana jest na burcie jachtu i jest w dyspozycji załogi. Ze składki na kasę jachtową dokonuje się zakupu prowiantu, paliwa i opłat portowych.
Kaucja zwrotna w wysokości 50 EUR lub 250 PLN. W przypadku braku uszkodzeń kaucja w całości wraca do uczestników rejsu

HARMONOGRAM WPŁAT
  • I rata w wysokości 980.00 PLN - w momencie zapisania się na rejs,
  • II rata w wysokości 1 000.00 PLN - najpóźniej do 15 maja 2020.
Wpłaty należy dokonać przelewem na konto:

Seafarer- Andrzej Szklarski
93 1050 1764 1000 0092 2268 6504
Tytuł wpłaty: "Gedania - czerwiec 2020"

KOSZTY DODATKOWE
  • koszt podróży do portu zaokrętowania i wyokrętowania,
  • koszt ubezpieczenia od NNW i KL za granicą /każdy z uczestników ubezpiecza się indywidualnie/
UBEZPIECZENIE NNW i KL
Każdy z uczestników rejsu powinien we własnym zakresie wykupić polisę od następstw nieszczęśliwych wypadków i ubezpieczenia kosztów leczenia za granicą. Polisy można wykupić w dowolnym towarzystwie ubezpieczeniowym. W przypadku wątpliwości jaki zakres ubezpieczenia polisa powinna obejmować zalecamy kontakt ze zaprzyjaźnioną z Seafarer - Andrzej Szklarski, Agencją Ubezpieczeniową Piotr Stycunów. Piotr jest doświadczonym kapitanem jachtowym, pasjonatem żeglarstwa i fachowcem w dziedzinie ubezpieczeń dla żeglarzy.
W zapytaniu o ofertę proszę powołać się na firmę Seafarer - Andrzej Szklarski


FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY



Wypełnienie formularza zgłoszeniowego jest jednocześnie wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby organizacji rejsu na s/y Gedania w terminie 27 czerwca do 07 lipca 2020.

Administratorem danych osobowych jest Seafarer - Andrzej Szklarski. Dane te nie są w żaden sposób udostępniane innym firmom i podmiotom.

Po zakończeniu rejsu wszystkie dane osobowe są niezwłocznie usuwane



ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
##formID9c859d953103daaad3a1cee891783c98end##
 
Zachęcam do wpisania się na listę adresową Seafarer - Andrzej Szklarski. W ten sposób uzyskiwać będziesz wszystkie bieżące informacje o organizowanych szkoleniach i rejsach.  UWAGA: NIE SPAMUJEMY!
Wpisane adresy email są wykorzystywane tylko i wyłącznie przez Seafarer - Andrzej Szklarski. Adresy nie są nikomu sprzedawane ani udostępniane nieodpłatnie.

##formID470bcac89436c9297d3d419c7c25b2a5end##