Seafarer - Andrzej Szklarski

Organizacja rejsów morskich i szkoleń specjalistycznych dla żeglarzy

Gdynia - Tallin - Haapsalu - Ruhnu - Ryga - Roja - Liepaja - Gdynia
20 lipca do 10 sierpnia 2020

3 WOLNE MIEJSCA


O WYPRAWIE

Żeby przeżyć wspaniałą żeglarska przygodę, sprawdzić się i wziąć udział w krótkiej wyprawie, nie trzeba lecieć na koniec świata i wydawać kroci pieniędzy. Na Bałtyku też jest gdzie pływać, też są rejony rzadko odwiedzane lub nawet nieodkryte. I to za znacznie mniejsze pieniądze. Właśnie z tych powodów w mojej ofercie znalazł się trzytygodniowy rejs flagowym jachtem Uniwersytetu Morskiego w Gdyni s/y Nest. Rejs ten organizowany jest wspólnie z Centrum Szkoleniowo - Treningowym Uniwersytetu Morskiego w Gdyni
Propozycja naszej wyprawy jest następująca. Zaczniemy 20 lipca w Gdyni, skąd natychmiast po zaprowiantowaniu jachtu i krótkim przeszkoleniu, wyjdziemy w morze i skierujemy się bezpośrednio w kierunku estońskich wysp Hiuma i Sarema. Po kilku dniach wejdziemy w cieśninę Soela Väin pomiędzy oddzielającą Hiumę od Saremy i następnie wpłyniemy na wody cieśniny Muhu Väin, To będzie bardzo trudny nawigacyjnie etap. Wody są tam płytkie i nawigacja wymaga dużej precyzji i uwagi. Być moze zacumujemy na krótko w jednej z tamtejszych przystani. Zatankujemy wodę, krótko odpoczniemy i popłyniemy do Tallina.
O Tallinie można napisać tomy a i tak to co napiszemy nie odda uroków tego starego, pięknego hanzeatyckiego miasta. Ile byśmy tutaj nie stali, na pewno będziemy czuli niedosyt. Tallin to miasto pełne zabytków, muzeów, restauracji, kawiarni. Nikt nie będzie się tam nudził i dla dego znajdzie się coś odpowiedniego. Postoimy tam pewnie ze dwie doby, tak aby chociaż najważniejsze atrakcje zobaczyć.
Z Tallina znowu przez cieśninę Muhu Väin popłyniemy do Haapsalu. To niewielkie, spokojne i bardzo urokliwe miasteczko. Znajduje się tam zamek biskupi, ale główną atrakcją jest nieczynna już stacja kolejowa zbudowana dla cara Mikołaja II. Pociągi do Haapsalu od dawna nie jeżdżą, Tory zostały rozebrane, a w budynku stacyjnym mieści się bardzo ciekawe muzeum komunikacji. Warto je zobaczyć, tym bardziej, ze ceny są przystępne.
Kolejnym etapem naszej wyprawy jest estońska wyspa Ruhnu, znajdująca się prawie na środku Zatoki Ryskiej. Wyspa ma ciekawą historię. Okazuje się, ze rościła sobie do niej prawa Szwecja, gdyz az do 1944 roku 98% mieszkańców wyspy to Szwedzi. W 1944 roku szwedzka marynarka wojenna ewakuowała ludność szwedzkiej narodowości i po wojnie wyspę zasiedlili etniczni Estończycy. Obecnie wyspa powoli się wyludnia. Obecnie zamieszkuje tam około 55 osób. Głównym zabytkiem wyspy jest kościół z XVII wieku i latarnia morska.
Z Ruhnu, krótkim skokiem przez Zatokę Ryską popłyniemy do stolicy Łotwy czyli do Rygi. Podobnie jak w przypadku Tallina, Ryga to miasto pełne zabytków, muzeów i oczywiście turystów. Każdy tam znajdzie dla siebie coś odpowiedniego. Ryga to również miasto hanzeatyckie i miało to szczęście, ze podczas wojny nie zostało bardzo poważnie zniszczone. Dzięki temu cała ryska starówka została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. W Rydze znajdują się również liczne polonica.
Z Rygi popłyniemy do Roji. Co tam jest? No cóż niewiele. To małe senne miasteczko. Dla nas to tylko przystanek w celu dokonania zakupów, krótkiego odpoczynku i wyruszenie w dalszą drogę do Kurlandii, czyli do Liepaji.
Liepaja to największe miasto Kurlandii i trzecie co do wielkości miasto na Łotwie. Historia Liepaji czyli polskiej Lipawy jest bardzo ciekawa i oczywiście często jest ściśle związana z historią Polski. W czasach ZSRR znajdowała się tutaj największa baza Floty Bałtyckiej, a port w Liepaji był niedostępny dla statków handlowych obcych bander. Teraz to się oczywiście zmieniło i port tętni życiem, a była baza marynarki wojennej opuszczona, niszczeje. W mieście znajduje się sporo zabytków w tym przepiękna cerkiew św. Mikołaja. Liepaja to już ostatni etap naszej podroży po Estonii i Łotwie. Stąd popłyniemy prosto do Gdyni, no chyba, ze Neptun zdecyduje inaczej.
Powyższy opis jest oczywiście planem i propozycją. Realizacja tych zamierzeń zależy oczywiście od pogody i decyzji kapitana.
KOSZT REJSU

  • Opłata kojowa - 3 460.00 PLN, płatne w trzech ratach na konto Seafarer - Andrzej Szklarski.
  • Składka na kasę jachtową - 300.00 EUR. Składka zbierana jest po zaokrętowaniu załogi i jest w dyspozycji załogi. Składka przeznaczona jest na zakup prowiant, paliwa i na opłaty portowe.
  • Kaucja zwrotna w wysokości 50 EUR lub 250 zł. W przypadku braku uszkodzeń kaucja w całości wraca do uczestników rejsu.
HARMONOGRAM WPŁAT

  • I rata w wysokości 860.00 PLN - w momencie zapisu na rejs, jednak nie wcześniej jak 1.01.2020
  • II rata w wysokości 1 300.00 PLN - najpóźniej do 15 kwietnia 2020,
  • III rata w wysokości 1 300.00 PLN - najpóźniej do 15 czerwca 2020.
Wpłaty należy dokonać przelewem na konto:

Seafarer- Andrzej Szklarski
93 1050 1764 1000 0092 2268 6504
Tytuł wpłaty: "Nest wyprawa 2020"

KOSZTY DODATKOWE
  • koszt dojazdu do Gdyni i powrotu do miejsca zamieszkania,
  • kwota przeznaczona na własne wydatki,
  • ubezpieczenie od kosztów leczenia za granicą, organizator zapewnia ubezpieczenie w zakresie następstw nieszczęśliwych wypadków, które działa wyłącznie w przypadku nieszczęsliwych zdarzeń, które wydarzyły się na jachcie.
 

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Wypełnienie formularza zgłoszeniowego jest jednocześnie wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby organizacji rejsu na s/y Nest w terminie 20 lipca do 10 sierpnia 2020.

Administratorem danych osobowych jest Seafarer - Andrzej Szklarski. Dane te nie są w żaden sposób udostępniane innym firmom i podmiotom.

Po zakończeniu rejsu wszystkie dane osobowe są niezwłocznie usuwane
##formIDc3f9958f5b3d836b055f13583cf21eecend##
 
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Zachęcam do wpisania się na listę adresową Seafarer - Andrzej Szklarski. W ten sposób uzyskiwać będziesz wszystkie bieżące informacje o organizowanych szkoleniach i rejsach.  UWAGA: NIE SPAMUJEMY!

Wpisane adresy email są wykorzystywane tylko i wyłącznie przez Seafarer - Andrzej Szklarski. Adresy nie są nikomu sprzedawane ani udostępniane nieodpłatnie
##formIDcbcd11615ce15c5f030159ba449c4dd0end##